Hundesygeforsikring

Hvorfor er sygeforsikring en god ide?

Vi anbefaler, at du sygeforsikrer din hund og kat, for at sikre dig mod uforudsete udgifter.

Sygeforsikringen erstatter udgifter til pludselige og uforudsete hændelser. (fx livmoderbetændelse, maveinfektion, knuder og brækkede ben)

Det er en god ide at tegne sygeforsikring for din hund og kat så tidligt som muligt, og sørg for at den varer hele dyret levetid.

Hvad erstatter en hundeforsikring?

Der findes forskellige typer af hundeforsikringer.

Der er naturligvis den lovpligtige ansvarsforsikring, som dækker skader din hund forvolder på andre hunde, mennesker eller deres ting. kommer din hund eller kat ud for en ulykke eller bliver syg er denne forsikring ikke tilstrækkelig, her har du brug for en sygeforsikring.

En sygeforsikring er en forsikring der kan erstatte udgifter når en dyrlæge undersøger, behandler eller plejer din hund på grund af ulykkestilfælde eller sygdom.

Mange gange kan undersøgelser og behandlinger blive dyre. Har du en sygeforsikring er du fri for at overveje, om du HAR RÅD TIL at behandle dit dyr. Men til gengæld tænke på hvad der er det BEDSTE for det.

Hos nogle selskaber findes der tillægsforsikringer, som dækker fx udleveret medicin og genoptræning. Vurder om det er relevant for dig og dit dyr.

Nederst på siden kan du se en oversigt over nogle af de forsikringselskaber der udbyder sygeforsikringer. Det er en god ide at undersøge markedet før du tager en beslutning. Spørg dit eget forsikringsselskab hvad de kan tilbyde og tænk over hvilke krav du selv har til forsikringen.

Vi anbefaler, at du vælger en sygeforsikring, som gælder hele dyrets levetid.

KLIK HER for at se en oversigt over sygeforsikring til hund og kat, 2016

Alle priser kun vejledende